Milon!

Na een bevestigingsmail -altijd handig-, en daarna nog 2 herinneringsmails met daarin de vriendelijke doch dringende oproep, om toch vooral maar op tijd te komen, sprong ik vanmiddag ruim 14 minuten voor tijd het healthclub binnen.

Heette het vroeger nog ordi ‘sportschool,’ nee, tegenwoordig trek je daar geen klanten meer mee en al helemaal niet in Wassenaar natuurlijk. Het moet fris en fruitig klinken, met het liefst zoveel mogelijk Engelse termen, quotes en overige tekst. Healthclub dus. En omdat healthclub bij lange na de lading niet dekt, prijkt er de aanvullingen ‘Aerofit’ boven. Ik snap het niet, maar daar gaat het niet om. Het enige wat ik wil, is mijn kadaver in beweging krijgen en beter in mijn mentale en fysieke vel komen te zitten.

Kliefje blogt er al geruime tijden over: de Milon cirkel. Nogal oneerbiedig roept ze dat het bejaardengym is, maar daar doet ze zichzelf ruimschoots te kort mee. Sinds ik vanmiddag bijna spugend van een fiets stapte en ik vlak daarna tekenende en betaalde voor 2 maanden, wil ik het woord bejaardengym niet meer horen. 

Een proefles werd het eerst, want die was gratis en ik ben dol op gratis. De zomeractie begint pas 1 juli, precies op tijd dus om na de proefles me in te schrijven voor 2 maanden Milon-cirkelen. 

Gegevens werden ingevoerd, apparaten ingesteld, bewegingen uitgelegd en nog een keer uitgelegd. Tussen de apparaten en oefeningen door, is het bijna sprinten naar het volgende toestel, want binnen 30 seconden moet je met je lijf en leden weer kant en klaar zitten voor weer een minuut trainen. Alleen op de crosstrainer en de fiets duurt de oefening langer: dan krijg je 4 minuten de tijd om de dood in de ogen te kijken. 

Ja sorry hoor, maar al tijdens de proefles ging het bijna mis. Die fiets gaat nog m’n grootste vijand worden van alle toestellen in die cirkel. Imagine: ik klim op die fiets na al 5 toestellen gehad te hebben en de jonge strakke trainer zegt dat het (ik) wel wat sneller kan. 100 watt is standje beginners, dus 70 omwentelingen per minuut moet dan makkelijk haalbaar zijn. WTF? Ik keek naar het schermpje en kreeg m’n benen niet sneller dan 57 omwentelingen/minuut. Ik zei dat ik niet spugend van die fiets af wilde vallen, dat zou zonde zijn van mijzelf en de proefles zou een voortijdige dood sterven. En dan die 4 minuten! Bij het 2e rondje apparaten zag ik na 67 seconden m’n leven al aan me voorbij trekken. Ik heb de 4 minuten met 2 flinke pauzes volgetrapt, maar dat viel gans niet mee.

Maar toch ingeschreven hé, voor 2 maanden Milon-cirkelen maar liefst. Ik zei de gek. Zaterdag verwachten ze me voor een soort van keuring. Ik had al m’n bedenkingen toen het werd aangeboden, want ik hoorde het woord ‘fietstest’ 2 keer vallen. Dat gaat Soof niet doen natuurlijk. Ik weet dat ik 0,0 conditie heb, dat hoeft er niet nog eens ingetimmerd te worden tijdens een fietstest. Dus die bel ik af morgen. 

Ik heb er zin in. Eind september hoef ik pas in bikini en ik hoop me tegen die tijd ontspannender en beter te voelen en er een snufje strakker uit te zien. In m’n ooghoeken zag ik dat ze ook diverse Yoga lessen hebben, dus er gloort mij een hoopvolle toekomst! Milon-cirkel, here I come! 

Foto: ‘Ja duh,’ Pinterest. 

18 thoughts on “Milon!

    1. Het is dat ze een actie hebben, want het is schofterig duur. Als het sporten op zich bevalt, ga ik gewoon door (zonder Milon) en pak ik af en toe ook een yoga les mee.

      Like

    1. Ik doe het vooral omdat ik zo slecht in m’n vel zit en m’n conditie 0,0 is. Er is natuurlijk wel een oorzaak, maar bewegen/sporten is helend voor lichaam en geest. Rustig aan, ik hoef nl niet af te vallen dus dat scheelt.

      Like

  1. Sportleraar heet tegenwoordig geloof ik ook ‘health coach’. Ik krijg er kippenvel van. Ik neem mijn denkbeeldige pet/hoed/ander hoofddeksel af voor jou en Klief, want mij krijg je niet naar een healtcenter alias gymzaal met fietsies 😉 Ik loop wel de dijk op en neer. Met de Groninger tegenwind ook een ware sport. Oh nee, health-tour/healt-challenge/health-boost. Of zoiets.
    Succes! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Weer zo’n stoere meid .
    Ik moet bekennen dat ik er even naar zocht en vond Muldersport in Den Haag doet dit ook. Maar nu we een nieuwe gymjuf hebben op mijn oude wijvengym pas ik nog even Kom daar al gebroken van thuis. Wil het nog beetje leuk hebben op mijn oude dag. En niet in de kreukels als het kan. De tekst boven dit blog .. slaat helemaal op mij.
    Succes dappere stoere xxx

    Liked by 1 persoon

Roept u maar!

