Ontlurkdag

Landgenoten. Vandaar is het nationale ontlurkdag. 29 april is ooit door Kliefje uitgeroepen tot ontlurkdag in Blogland. Normaliter ben ik niet zo van achter de kudde aan, maar dit is waarlijk iets anders en daarom doe ik, doe-eens-gek, mee! 

Ik heb het ooit wel eens eerder gevraagd op mijn oude blog, maar hier nog nooit. Aan m’n statistieken te zien, heb ik veel bezoekjes van lezers waarvan slechts een deel reageert. Let wel: ik ben erg blij met alle lieve, meelevende en hartelijke reacties, maar vraag me ook regelmatig af, wie de mensen zijn die hier alleen voorbij komen. 

Lang verhaal kort: vandaag mag je onder jouw steen vandaan en vertellen wie je bent. Als je dan toch bezig bent, wil ik ook graag weten hoe je bij Soof terecht bent gekomen. En heb je nog een leuk onderwerp waarover ik echt een keer moet bloggen: ik hoor het graag.

Roept u maar! 

42 thoughts on “Ontlurkdag

  1. Nou, eh…. Soof kwam bij mij terecht toen ik vijf jaar was en een redelijk rustig leventje had samen met mijn broer. Opeens was daar Soof + twinsister, mijn leven stond op zijn kop, believe me! Over en uit was de pret, alles draaide vanaf nu om “de tweeling”. Het is dat ik zoveel van beiden houd, maar anders 😄😄 Dag lieve kleine grote zus, wil je voor geen goud missen! ❤️❤️

    Liked by 1 persoon

  2. Aangenaam, ik ben Dorette, 50 lentes jong en ik heb geen idee meer hoe ik ooit bij jouw blog ben gekomen. Ik volg je met veel plezier, ook al reageer ik zelden. Je hebt n leuke humor die ik erg waardeer!

    Liked by 1 persoon

  3. Hier een Lurker op je blog via Kliefje .Alhoewel ik volgens mij op je vorige blog ook regelmatig gelezen heb zonder te reageren .Dus bij deze dan maar wel eens een keer onder mijn steen vandaan .
    Elisabeth

    Like

  4. Ik ben al een aantal jaar lezer/reageerder op jouw schrijfsels. Al heb ik de afgelopen winter wel fijn onder een steen geleefd, maar je weet vast wel waarom dat was. Ik wens je een fijne ontlurkdag gevolgd door een fijne ontkurkavond. Ik neem er vast één… een lekkere koele rosé!

    Liefs

    Liked by 1 persoon

  5. Ha Soof, Ik ben 56; bijna 30 jaar getrouwd en heb een dochter van 27 die nu docent Engels in Noorwegen is (tot 2015 in Dubai) en een zoon van 25 die nog studeert (laatste jaar coschappen) Zelf werk ik met veel plezier parttime als ambtenaar. Mijn hoogbejaarde ouders (91 en 88) vragen steeds meer zorg en dat valt soms niet mee. Ik hou van muziek, lezen, yoga, schilderen en reizen. Ook heb ik ooit een web-log gehad maar dat droogde op,door gebrek aan inspiratie en toen web-log werd overgezet, is het mijne verdwenen. Wel jammer van alle verhalen die er op stonden. Er is uiteraard nog veel meer te vertellen maar dit is een leuk begin 🙂

    De passie voor je werk, je verfrissende kijk op zaken en je eerlijkheid zorgen ervoor dat ik je blogs met veel plezier lees.

    Liked by 1 persoon

  6. Ik ben soms een lurker, soms niet.
    Jouw blog was een van de eerste die ik ontdekte toen ik zelf begon te bloggen. Jouw onderwerpen en schrijfstijl liggen me wel. En je reacties zijn goud waard! Bedankt!

    Liked by 1 persoon

  7. Wie ik ben weet je inmiddels wel. Hoe ik bij jou ben gekomen? Via de blog van je twin, lang geleden. En ooit, ooit heb ik je voor het eerst ontmoet in Doetinchem, je stond voor Huls (die helaas niet meer bestaat) en ik zag je aan voor je zus, want die kende ik al. In levende lijve heb ik je ontmoet bij Ilse, wat ik heel leuk vond. Ik vind je een mooi mens, kwetsbaar en sterk.

    Liked by 1 persoon

  8. Hi,
    Ik lees ook al jaren mee bij jou en je twinsister.
    Hoe ik ook bij je terecht gekomen bent geen idee?
    We volgen elkaar op diverse socialmedia en ik kom je ook wel eens tegen in reacties bij bijv Keinuki.
    Je hebt een super mooie, ontroerende en vaak grappige schrijfstijl. Vooral je verhalen over je werk/ patiënten zijn hilarisch (en triest tegelijk)
    Fijne avond en groet Petra

    Liked by 1 persoon

  9. Hoi, ik ben Maggy en ik lees hier al jaren mee. Volgens mij ben ik via Floor hier terechtgekomen. Jij hebt een leuke schrijfstijl en vaak moet ik lachen om jouw stukjes. Blijf vooral doorgaan😉

    Liked by 1 persoon

  10. Ik ben via via ooit op je oude blog gekomen. Toen je daar stopte was ik je “kwijt”. Maar via een ander blog vond ik je weer. Eerst dacht ik: hé dat lijkt wel… (naam blog vergeten). En ja dat was je dus.
    En nu lees ik weer bij jou. Ben ook blij dat het goed met je gaat. En de verhalen van “het gesticht” blijf ik leuk vinden.

    Liked by 1 persoon

  11. Ha leuk! Een dagje te laat misschien, maar dat komt door mijn nog niet zo actieve blog-bestaan. Ik ben Laura, 25, sociaal werker, fantaseerist en creatieveling, kwam vier maandjes geleden het bloggen eens proberen. Ik ben bij jou terecht gekomen via Kliefje, en daar dan ook weer omdat zij waarschijnlijk bij iemand een leuke reactie plaatste. Ik kom namelijk vooral terecht bij bloggers door leuke reacties.
    En dat terwijl ik zelf dus niet zo’n reageerder ben, oeps!🙊

    Liked by 1 persoon

  12. Vraag me niet hoe lang ik al bij je lees en waar ik je van ken. Voor m’n gevoel al jaren.
    Ik geniet erg van je schrijfsels. En vaak worden mijn ogen geopend door jou stukjes. Het blijkt dat een blik in het leven van een ander soms zeer verfrissend ik voor het eigen leven. Dank daarvoor!

    Liked by 1 persoon

  13. Ik kwam vandaag via Kliefje op jouw blog en heb gelijk meerdere stukjes gelezen en denk het e.e.a. te herkennen.Volgens mij volgde ik met veel plezier je vorige blog dus ik ben blij dat ik je via een omweg weer heb gevonden.

    Liked by 1 persoon

  14. Hallo, ik ben Doesjka en lurk hier al een paar jaar mee. Ben er nooit toe gekomen om te reageren, terwijl ik van je schrijfsels geniet, vooral als het over je werk gaat. Herken daar veel in ( ben inmiddels al 15 jaar gepensioneerd). Hoe ik ooit op je blog gekomen ben?? Ik zou het echt niet meer weten, ik denk via via. Wat ik erg jammer vind, is dat ik geen password heb. Verder zou ik zeggen: ga zo door, het is een genot je blogs te lezen. Groet, Doesjka.

    Liked by 1 persoon

    1. Welkom Doesjka, leuk dat je ontlurkt. De blogs met slotje zijn zeer persoonlijk en je begrijpt dat ik m’n wachtwoord geef aan mensen die vaak reageren en die ik ken. Dit omdat ik op m’n vorige blog nogal de mist ben ingegaan wat behoorlijke gevolgen had/heeft op m’n werk. Vandaar dus. Je mag me mailen en wat meer over jezelf vertellen, dan kan ik je het ww alsnog sturen: soofwrite@hotmail.com

      Like

  15. Ik las al mee op je vorige blog en lees ook hier graag mee. Zo af en toe reageer ik. Via de email die ik stuurde ivm je password weet je iets meer over mij. Ik blijf het bijzonder vinden hoe jij je leven binnen en buiten het gesticht weet om te zetten in grappige, ontroerende, maar altijd eerlijke blogs.

    Liked by 1 persoon

  16. Joe! Late reactie, sorry. Ik reageer bijna nooit maar lees je al jaren. Voor mijn gevoel ben je er eentje van de ‘oude garde’ waaronder ik bijvoorbeeld ook Kliefje en Mrs T reken. Blijft fijn om mee te mogen lezen, dank voor je eerlijke berichten!

    Liked by 1 persoon

Roept u maar!

