Te koop: hamsterappartement


Helaas lieve lezers, Marie-Antionette is niet meer onder ons. Luttele ogenblikken nadat het nieuws bekend werd, dat Prince deaud in de lift was aangetroffen, heeft ook mijn Marie het aardse voor het hemelse omgeruild. Vooral dat laatste is om te janken, want met Prince had ik niet zoveel, behalve dat hij en ik een paars-addict hebben. 
Het zag er zo hoopvol uit, na de geslaagde wangzakverzakking repositie. ‘Fonkelnieuw’ riep ik nog net na de ingreep. Marie is lekker gaan slapen en toen ze 3 uur later wakker werd en uit haar slaapkamer kwam, hing de hele prolaps incl. bloeduitstorting weer uit haar hamsterkanaaltje. Vreselijk ranzig om te zien en vooral zielig, want Marie had er nu wel last van. Ze zat aan haar prolaps te trekken alsof het een ongewenst scrotum van een hamsterman was, wat ik ook even dacht, want zo zag het er echt uit. 

Ik direct weer de dierenarts gebeld, Marie in de truttenschudder gegooid samen met langverhaaldochter Fi en vort met de geit hamster. Er was nog een mogelijkheid om het nog een keer terug te duwen, met het risico dat ik de komende dagen tig keer terug kon. Ik kon het niet aanzien. Marie is/was een vrouw op leeftijd en wist zich geen raad met haar prolaps. Ze had er nu zoveel last van en het was zo zielig om te zien dat ik voorzichtig opperde of ze misschien hopsakee een spuitje zou kunnen krijgen. Dat kan bij mensen ook, zonder dat ze een verzakking hebben die iedere ongewenste keer naar buiten plopt, dus waarom niet bij een hamster? 

Ik kreeg bedenktijd. Fi troostte me, terwijl ik bij voorbaat al zat te snikken om het afscheid wat komen ging. Tranen met tuiten heb ik gehuild nog voor de spuit in haar ranke buikje verdween. Marie was voor mij, hoe stom het ook klinkt, een symbool voor mijn after-divorce vrijheid en ik was gek op haar. Heb zelfs een keer in de vroege ochtend de buurman erbij gesleurd toen Marie zich aan het verhangen was in haar kooi, de trut. 

Nog voor de spuit der spuiten helemaal leeg was, liep Marie al over de eeuwige groene grasvelden te rennen. De dierenarts baarde haar op de behandeltafel op en vroeg wat ik met haar wilde. ‘Maak er maar lippenstift van’, snikte ik maar bedacht me dat Marie daarvoor ws te klein zou zijn. ‘Nou ja, ach, ik laat har sowieso hier,’ snotterde ik, want ik zag mezelf niet weer een hamster begraven in de duinen. Alzo geschiedde. Marie wordt gecremeerd en ik ben inmiddels alweer over het ergste verdriet heen. Het is ‘maar’ een hamster tenslotte en niet m’n moeder. 

  
Dag Marie, doe de groeten aan Robbie, Noach en vooral aan Denzel.

En zoekt u nog een hamsterkooi? Dan bent u net te laat, die was binnen no-time verkocht. 

10 thoughts on “Te koop: hamsterappartement

  1. Dat kleine witte hompie op die grote behandeltafel…… Ik heb een massagraf in mijn tuin liggen met wel 5 van die hompies… ze waren heel dierbaar voor mijn kinderen en Marie was minstens zo dierbaar voor jou….. Sterkte meis

    Like

  2. Ach, wat een droevig einde van een eerst zo hoopvol verhaal. Maar wat je zegt, ze is wel heul oud geworden voor een dwerghamstertje. Sterkte!

    Like

Roept u maar!

